Anfibio Sigma TX

2 413,00 3 252,00 

Anfibio Sigma TX to ultralekki, elastyczny packraft. Dzięki dodatkowym punktom mocowania siedzisko i oparcie można ustawić w zależności od potrzeb. Dlatego nadaje się jako szybka jedynka lub minimalistyczna dwójka. Na uwagę zasługuje również wzmocniony segment dziobowy i rufowy panelem z materiału podłogi.

SKU: 1-AF-STX-G-5 Kategorie: ,

Opis

 

Ultralekki tandem

Anfibio Sigma TX to ultralekki packraft z powiększoną przestrzenią, idealny na dłuższe spływy z bagażem i zawody przygodowe, w tym na rzeki nizinne i jeziora, z pasażerem, dziećmi, psami, rowerem lub innymi dużymi ładunkami – stąd „TX”, czyli Team Cross.

Konfiguracja i wyposażenie

Podłoga łodzi o długości 160 cm i szerokości 39 cm oferuje wystarczająco dużo miejsca nawet dla dwojga (ale przy ograniczonym komforcie). Z kolei wymiary zewnętrzne są kompaktowe: średnica tub kadłuba zwęża się do 27 cm z boku, a dziób i rufa (symetryczne) mają średnicę 50 cm. Równoległy kadłub ma szerokość 93 cm i całkowitą długość 260 cm. W porównaniu do modeli Alpha XC i Delta MX wszystkie wymiary są nieco większe, co zapewnia większą wyporność.

Łódź można wyposażyć w różne modele siedzeń i oparć. Oto dwie najważniejsze konfiguracje:

  • Siedzenie WideSeat, to podstawowa opcja. Siedzenie ma wygodne zintegrowane oparcie, które umieszcza się z tyłu, przy rufie. Dzięki temu siedzimy bardzo wygodnie, a przed sobą mamy dużo miejsca na bagaż, choćby rower. Należy jednak mieć na uwadze, że przy pływaniu bez większego bagażu takie ustawienie powoduje lekkie unoszenie się dziobu packrafta i “myszkowanie”, czyli lekkie skręcanie za każdym zawiosłowaniem, a w konsekwencji płyniemy nieco wolniej. Jeśli jednak mamy sporo bagażu, który umieszczamy przed sobą, ten niekorzystny efekt niwelowany. Dodatkowy komfort osiągniemy dzięki pompowanej macie Anfibio Multimat.
  • Siedzenie BlokSeat + niezależne oparcie. Taka opcja pozwala na najbardziej efektywne wiosłowanie, czyli siła wiosłowania w największym stopniu przekłada się na pęd łodzi, co daje największa prędkość. Możemy ją jeszcze nieco zwiększyć dokładając pompowaną matę Anfibio Multimat. Dzięki usytuowaniu siedzenia na środku zyskujemy także przestrzeń bagażową za plecami. Pewnym minusem tego rozwiązania jest wygoda oparcia – nie jest tak komfortowe i sztywne jak WideSeat na rufie, choć można je regulować. Rozwiązaniem może być umiejscowienie plecaka/worka za plecami.
  •  Uwaga! Decydując się na materac Multimat należy zastosować siedzenia PackSeat (z oparciem) lub PackSeat light (bez oparcia). Są nieco niższe i węższe od WideSeat i BlockSeat, więc będą lepiej pasować do pływania z dodatkowym materacem.

Dostępnych jest 6 uchwytów (2 na rufie, 4 na dziobie) służących np. do zabezpieczenia bagażu, do nawleczenia linek bocznych lub do zamocowania DeckPacka.

Dla Sigmy TX jest dostępna opcjonalna nadmuchiwana mata podłogowa Anfibio Multimat. Usztywnia dno i cały kadłub, izoluje przed zimnem i wilgocią oraz podwyższa pozycję siedzenia. Poprawia też komfort wiosłowania, właściwości nautyczne, zakres użytkowania i kontrolę nad packraftem. Podłoga jest naprawdę godna polecenia.

Materiał i wykonanie

Anfbio Sigma TX jest wykonana ze specjalnej tkaniny (nylon uretanowy 210/420), która pomimo niewielkiej wagi ma wysoką odporność na rozdarcie i ścieranie. Gładka i błyszcząca powierzchnia powłoki tuby jest szczególnie odporna na zarysowania.

Wszystkie łączenia łodzi są w pełni zgrzewane, a łączenia tub dodatkowo zszyte, dzięki czemu jest to konstrukcja całkowicie pozbawiona kleju. Oszczędza to wagę, koszty i środowisko! Udzielamy przedłużonej 3 letniej gwarancji na materiały i wykonanie.

Szczególną cechą tego modelu są wzmocnione dolne przednie i tylne segmenty kadłuba panelami z tkaniny podłogowej. Zapewnia to większą wytrzymałość w kontakcie z podłożem. Tym niemniej, zważywszy na fakt, że jest to packraft typu ultralight, należy go traktować odpowiednio ostrożnie, zwłaszcza gdy jest w pełni załadowany.

Zastosowanie

Sigma TX to prawdziwa łódź „do plecaka”. Ze względu na przestrzeń wewnętrzną nadaje się także do pływania nią z partnerem. Właścicielom psów, myśliwym, wędkarzom i żeglarzom spodoba się jako bardzo duża jednoosobowa łódź do transportu bardzo dużych ładunków.

Idealnie sprawdza się podczas spływów łatwymi rzekami i jeziorami. Na krótkich dystansach i mniej obciążony (w pojedynkę) jest w stanie pływać także po trudniejszych wodach.

  • średnie i małe rzeki nizinne ***
  • rzeki górskie *
  • jeziora i szerokie rzeki nizinne **
  • wycieczki morskie *
  • długie wyprawy rzeczne, ekspedycje ***
  • bikerafting (łączenie z rowerem) ****
  • jako uzupełnienie pieszych wypraw ****
  • duży bagaż ****

Ponieważ model ten nie ma pokładu wodoodpornego i ma mniejszą średnicę tuby kadłuba, nie jest zalecany na białą wodę, zwłaszcza gdy pływa się z partnerem.

Sposób użycia 

Łódź przystosowana do używania zarówno wiosła kajakowego jak i pagajów (canoe). Pompuje się dużym nylonowym workiem, którą mocuje się do łodzi poprzez gwintowany zawór.

Żadna nadmuchiwana łódź nie jest oczywiście niezniszczalny, ale w (mało prawdopodobnym) przypadku uszkodzenia, naprawę można wykonać w ciągu kilku minut za pomocą Patch`n Go, który trwale wiąże się z powierzchnią uretanu. Małe dziurki można uszczelnić za pomocą Stormsure, płynnego uszczelniacza uretanowego.

Wysyłka z:

  • Łódź
  • Pasek do pakowania
  • Worek inflacyjny
  • Komfortowe siedzisko z przegrodami ze zintegrowanym oparciem
  • Łatki materiału naprawczego (materiał kadłuba i podłogi). Wymaga użycia kleju!
  • Instrukcja obsługi

Materiał

tuby kadłuba: 210den Urethan-Nylon (jednostronne, wielowarstwowe i wykończone powierzchni)
podłoga: 420den Urethan-Nylon (dwustronna, wielokrotna powłoka i wykończenie powierzchni)
siedzisko: laminowany Nylon 210D/118T

Budowa

Równoległy kadłub, duża objętość dziobu i rufy, płaska podłoga, 6 uchwytów (4 dziobowe, 2 rufowe), główny zawór jednokierunkowy, pas siedziska, wzmocniony segment dziobowy i rufowy z panelem z materiału podłogi.

Prędkość: 5 km/h

Wyporność: 220kg

Technologia wykonania

Kompletna konstrukcja bezklejowa, szyte i zgrzewane łączenia

Waga

Łódź: 2070g
Siedzisko: każde 250g (zdejmowane)
Pasek do pakowania: 25g
Worek do pompowania: 100g
Tkanina naprawcza: 20g

Wymiary

Wewnętrzne:
Długość: 160 cm
Szerokość: 39 cm

Zewnętrzne:
Długość: 260 cm
Szerokość: 93 cm
Linia styczna z wodą: 250 cm
Średnica tuby: 27 cm
Rozmiar opakowania: około 30×20 cm

Dostępne kolory: Fresh Green

Informacje dodatkowe

konfiguracja siedzenia

bez siedzeń i oparć, siedzenie WideSeat (ze zintegrowanym oparciem), siedzenie blokowe BlockSeat + niezależne oparcie (Comfort BackBand), materac Multimat + siedzenie PackSeat, materac Multimat + siedzenie PackSeat light + niezależne oparcie (Comfort Backband), materac Multimat

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Tylko zalogowani klienci, którzy kupili ten produkt mogą napisać opinię.

Może spodoba się również…