Opis
Skeg (lub fin) poprawia trzymanie kierunku i prędkość łodzi, a tym samym efektywność wiosłowania. Pomaga on utrzymać łódź na właściwym kierunku, nawet jeśli zatrzymasz się lub spowolnisz wiosłowanie (aby zrobić zdjęcia, coś zjeść, przebrać się itp.). Najlepiej sprawdza się na otwartych, spokojnych wodach. Zwłaszcza podczas żeglowania skeg (a najlepiej 3) pomaga uniknąć dryfowania na bok, niczym metalowa krawędź na nartach!
Anfibio Skeg to mała i lekka płetwa opracowana specjalnie na potrzeby packraftingu. Została specjalnie zaprojektowana z myślą o niskiej wadze i skuteczności. Anfibio Skeg ma zrównoważony stosunek powierzchni, kształtu i minimalnej wagi (pływającej!) 85g. Dzięki temu pożądany efekt jest wyraźnie zauważalny, a przy tym płetwa pozostaje łatwa do przenoszenia. Dzięki swojemu specjalnemu kształtowi nadaje się również na płytsze wody typowe dla packraftów.
Jednak w przypadku zbyt płytkiej wody Anfibio Skeg należy zdemontować, ponieważ istnieje ryzyko zahaczenia o dno, co może doprowadzić do jego wyczepienia. Prosty sposób montażu i demontażu pozwala na szybką zmianę na różne wody.
Anfibio Skeg może być stosowany do wszystkich packraftów, a także wszystkich innych łodziach (jeśli zamontujesz specjalne mocowanie).
Przede wszystkim zalecamy umieszczenie jednej płetwy głównej na rufie łodzi. Opcjonalne można dodatkowo umieścić dwie płetwy na bocznych rurach (ale nigdy do podłogi ze względu na brak sztywności) w celu zmniejszenia znoszenia. Do żeglowania można umieścić nawet kolejny na dziobie łodzi.
Skeg na białej wodzie? Tak, jeśli tylko masz na myśli „big water”, gdzie nie ma ryzyka zahaczenia skegiem o dno. Każda deska surfingowa ma kilka płetw nie bez powodu. Ale płetwa to zaleta nie tylko podczas surfowania. Napęd za pomocą wiosła kajakowego (w przeciwieństwie do wiosłowania pagajem z obu stron jednocześnie) zawsze powoduje obrót łodzi w osi podłużnej, więc energia jest tylko częściowo zamieniana na napęd (w przypadku packraftów zwykle około 60%). Skok do przodu jest zawsze sumą obrotu (typowe kołysanie packraftu) i impulsu do przodu. Można zminimalizować ten efekt przez pionowe wkładanie wiosła, ale na białej wodzie często konieczne są szerokie zawiosłowania, co powoduje zwiększoną rotację, a skuteczność ruchów wiosła staje się jeszcze mniejsza. Teraz do gry wkracza skeg: minimalizuje on obrót łodzi, bez względu na sposób wiosłowania uzyskujesz większy pęd (około 20%) lub większą prędkość w wodzie. Odczucie pływania po białej wodzie zmienia się istotnie. Otwiera zupełnie nowe szlaki, manewry i odcinki górskie dla pakraftów. To właśnie dlatego, że packrafty są tak krótkie, bardzo skrętne i przez to nieco wolniejsze, efekt jaki daje skeg jest tak wspaniały. A zatem wypróbuj go, jeśli tylko warunki na to pozwalają!
Opinie
Na razie nie ma opinii o produkcie.